کد خبر : 77501
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 ژوئن 2026 - 20:49
-

ادعای جدید رسانه آمریکایی درباره ایران/ ماجرای درآمد میلیاردی از هرمز چیست؟

ادعای جدید رسانه آمریکایی درباره ایران/ ماجرای درآمد میلیاردی از هرمز چیست؟

وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال کسب میلیارد‌ها دلار درآمد از تنگه هرمز پس از جنگ اخیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، نشریه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد که ایران به‌دنبال کسب میلیارد‌ها دلار درآمد از تنگه هرمز پس از جنگ است.

ایران در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز بابت خدمات امنیتی، ایمنی دریانوردی و حفاظت محیط‌زیست هزینه دریافت کند.

تهران معتقد است این طرح می‌تواند سالانه تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند و خواهان آن است که کشور‌های همسایه حاشیه خلیج فارس نیز در این درآمد سهیم شوند.

در صورت اجرای این طرح، تهران به منبع درآمدی قابل توجه و همچنین سطحی از کنترل بر تنگه هرمز دست خواهد یافت که پیش از جنگ در اختیار نداشت.

 

ادعای جدید رسانه آمریکایی درباره ایران/ ماجرای درآمد میلیاردی از هرمز چیست؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.